Hippo Page creëert een vacature landingspagina voor iedere openstaande vacature. Deze Hippo Page geeft op een aantrekkelijke en informatieve wijze inzicht in de openstaande vacature.
Na een intakegesprek bouwen wij een professionele pagina voor je. Echte creatievelingen kunnen ook zelf een Hippo Page bouwen met behulp van onze Builder.
Na de intake en review van de Hippo Page, creëren we een bedrijfsaccount. De afdeling HR / Recruitment kan de werknemers uitnodigen om deel te nemen aan het referral programma door hen een e-mail te sturen met een registratielink.
Om deel te nemen aan het referral programma, moeten de deelnemers zich registreren, zodat ze individuele punten in het programma kunnen verzamelen.
Na het volgen van de link in de uitnodiging hebben we alleen nog een naam en e-mailadres nodig om de nieuwe gebruiker te registreren.
Alle deelnemers kunnen te allen tijde inloggen op hun dashboard met de lijst van gepubliceerde Hippo Pages.
Via eenvoudige ‘share this’ knoppen kunnen ze de pagina's delen met hun netwerk.
Als kandidaten interesse hebben in de toegestuurde vacature, dan kunnen zij direct solliciteren. Elke HippoPage heeft een 'solliciteer hier' knop. Door het klikken op deze knop worden zij direct doorgelinkt naar het ATS-systeem van het bedrijf, waar zij hun CV en/of andere relevante informatie kunnen achterlaten.
Deelnemende medewerkers ontvangen wekelijks een email met de stand van zaken. Zo kunnen zij zien wat de status is van de sollicitanten en hoe zij presteren ten opzichte van collega’s.
Recruiters kunnen de conversie van de referrals inzien. Op deze manier kan het referral programma verder geoptimaliseerd worden.
Medewerkers krijent een beloning voor het aanbrengen van een nieuwe collega. Dit kan in geld, punten of een tegoed. De hoogte en het moment (sollicitatie, gesprek, aanname of door de proeftijd heen) van de beloning kan per vacature bepaald worden.